niedziela, 22 października 2017

Pokrótce o fotografii reklamowej…

Pokrótce o fotografii reklamowej…


Autor: Rafał Tetzlaff


Fotografia reklamowa dzieli się na tyle odmian ile jest zadań i produktów. Fotografię reklamową cechuje zleceniowość uzależniona od klienta. Fotografia reklamowa powstawać może bezpośrednio dla klienta bądź dla agencji reklamowych, tudzież tzw. stoków internetowych czyli banków zdjęć.


Znajomość warsztatu fotografii dla reklamy obejmuje doskonałe opanowanie światła, gdyż to właśnie światło często bywa kluczowym elementem nadającym tego rodzaju fotografii klimatu i jakości. Po krótce, można powiedzieć, że fotografia reklamowa charakteryzuje się ostrymi obrazami i soczystymi kolorami. Elementy te osiągamy dzięki właściwemu oświetleniu, najwyższej klasy sprzętowi foto oraz właściwej, profesjonalnej obróbce w programie graficznym typu Photoshop. Opanowanie warsztatu fotografii reklamowej, to bez wątpienia jedno z najtrudniejszych zadań do opanowania. Jeśli na fotografii reklamowej znajdują się produkty typu odzież, zabawki kluczową rolę odgrywają kolory, natomiast w fotografii biżuterii najważniejszym elementem jest oświetlenie ustawione w sposób niepowodujący refleksów świetlnych, które całkowicie zdyskwalifikowałyby zdjęcia. Praca z modelami i modelkami to najtrudniejszy dział fotografii reklamowej. Tutaj nie tylko sprzęt, oświetlenie wchodzą w grę, ale również ludzie, których zadaniem jest dostosowanie się do poleceń fotografa bądź kierownika produkcji np. z agencji reklamy. Wprawdzie modele przygotowywani są przez sztab ludzi jak styliści, wizażyści, specjaliści od wizerunku i wreszcie samego fotografa ale i tak pozowanie do konkretnych ujęć wymaga niemało doświadczenia i wyczucia. Jak dotrzeć do zawodowych fotografów? Wpisując w wyszukiwarce internetowej frazę zawierającą poszukiwaną usługę oraz miasto, w którym interesuje nas zlecenie, np. „fotografia reklamowa lublin”.
Rafał Tetzlaff Ravalon.pl - pozycjonowanie stron www Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz